برخی از نویسندگان مسیحی معتقدند که آیه 171 از سوره مبارکه نساء، تثلیث را رد نمیکند، بلکه سه خدایی را رد میکند، توماس میشل مینویسد: «قرآن سه خدایی را رد میکند، نه تثلیث را که عقیده برخی از مشرکان حجاز بوده است. آنان بخشی از مسیحیت را پذیرفته و تحریف کردهاند.»
كلام مسيحى، توماس ميشل، ترجمه توفیقی، مرکز مطالعات و تحقيقات اديان قم، 1377، ص 79.
اما در آیه فوق شواهدی است که ثابت میکند مقصود قرآن همان تثلیث رایج مسیحی است.
در آیه 171 سوره نساء ابتدا خداوند اهل کتاب را از غلو و زیادهروی، بازمیدارد، سپس میفرماید: خدا منزه است از اینکه پسری داشته باشد. این در حالی است که شخصیت دوم تثلیث، پسر است. پس ازنظر قرآن، مسیح انسانی صرف است و این با تثلیث رایج مسیحی سازگاری ندارد. از نگاه قرآن حضرت عیسی (عليهالسلام) شخصیتی است که دو امتیاز مهم دارد: یکی مقام رسالت و دیگری تولد معجزهآسای او با کلمه تکوینی خداوند. کلمهالله بودن عیسی (عليهالسلام) به این معناست که بااراده خاص خداوند و از راهی غیرطبیعی ایجادشده است
:: موضوعات مرتبط:
مسیحیت ,
,
:: برچسبها:
مسیحیت ,
تثلیث ,